Wednesday, March 3, 2010

Mahasiswa Jangan Terpedaya

Umno-Barisan Nasional kebelakangan ini nampaknya telah Menjadikan Institusi Pengajian tempatan sebagai "kaldai tunggang" untuk memancing undi penuntut di setiap Institusi Pengajian. Namun mereka selalunya akan menabur pulangan yang lumayan tapi pada hakikat penuntut akan tersepit di kemudian hari.

Program tersebut hanya bermaksud politik dan bukanlah dari keihklasan mereka. Umno berselindung dari badan institusi pengajian untuk mengaburi mata mahasiswa. Kita boleh melihat dari pelbagai sudut kerana masih banyak graduan yang tidak mendapat sebarang peluang pekerjaan yang setaraf dengan pendidikan mereka.

Namun, mereka juga cuba mangambil kesempatan dalam program PIBG di setiap sekolah untuk membuat program mereka.Tapi, apabila pakatan rakyat cuba mengadakan program pihak polis khusunya mensabotaj program dengan alasan menggunakan kemudahan kerajaan.

Pada Minggu lepas, perarakan Maulidur Rasul telah di bantu dengan menggunakan kenderaan PAS untuk tujuan siarraya pihak polis memberi arahan supaya lambang PAS di tutup supaya orang ramai tidak mengetahui bahawa PAS telah membantu untuk program tersebut.

Sebaliknya, UMNO terang-terang menggunakan Bendera Kerisnya untuk perarakan, Apakah ini semua di katakan Nilai-Nilai Umno dalam menetukan Dasar pemerintahan meraka..

Umno Meludah ke langit akhirnya jatuh ke muka mereka.....Umno Jahanam, Barisan Nasional Bodoh

No comments:

Post a Comment