Sunday, February 28, 2010

Peristiwa 1998

Anwar dan konco-konco laknat Umno itulah agenda di sebalik peristiwa 1998. Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Suatu ketika dahulu pernah menjadi pemangku Perdana Menteri Malaysia kerana Datuk Seri Mahathir Mohamad di katakan bercuti selama 3 bulan dan telah pergi ke luar Negara.

Mahathir ingin melihat tindakan Datuk Seri Anwar sebenarnya. Selepas percutian Datuk Seri Mahathir mohamad, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memanggil semua Menteri untuk menggubal dasar akta Rasuah Negara pada ketika itu.

Selepas itu, konco-konco ampu Datuk Seri Mahathir terkejut dengan dasar Rasuah yang di gubal. seterusnya mereka telah terbang ke luar negara untuk bertemu Mahathir. Selepas itu tidak sampai 2 minggu percutian, Mahathir bergegas balik Ke Malaysia untuk melihat Dasar Rasuah yang di gubal.

Kemudian konco-konco Umno ini dengan rakus mengambil rizab wang negara dan telah melabur rizab negara ke permainan Forex dan telah menyebabkan masalah kewangan yang teruk melanda negara.

Kemudian ramai ahli perniagaan telah hampir bankrup termasuklah anak Mahathir iaitu Marina yang memerlukan suntikan dana yang besar. Sehinggakan dana tersebut jika di tukar ke wang rm 50 pastikan akan meliputi seluruh Pulau Pinang.

Jadi Mahathir, meminta pertolongan Anwar untuk menandatangani kelulusan dana tersebut. Namun Beliau tidak terus tunduk dan memberitahu bahawa Dana tersebut adalah untuk rakyat yang bersusah-payah untuk meneruskan kehidupan.

Selepas kejadian itu, Mahathir mula berdendam dengan Anwar. Namun jika Anwar Terlalu gilakan kuasa untuk menjadi Perdana Menteri sudah pasti Anwar akan bersubahat dengan Mahathir. Selepas itu, Tercetuslah konspirasi politik yang mana di terbit buku 50 dalil yang di terbitkan oleh pihak Umno sendiri.

No comments:

Post a Comment